Zespół Szkół Powiatowych w Baranowie

I miejsce w konkursie

I miejsce w konkursie „Innowacyjne technologie w agrobiznesie”.

    19 maja 2016r. w Zespole Szkół Powiatowych w Troszynie odbył się III Powiatowy Konkurs „Innowacyjne technologie w agrobiznesie”. Odbywał się w dwóch kategoriach:  młodzież gimnazjalna i młodzież szkół ponadgimnazjalnych. Patronat nad konkursem objął Starosta Powiatu Ostrołęckiego a nagrody wręczył wicestarosta pan Krzysztof Parzychowski. Udział w nim wzięli uczniowie z niemal wszystkich szkół powiatowych: Łyse, Kadzidło, Troszyn, Czerwin, Goworowo oraz Baranowo. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie III klasy Technikum – technik agrobiznesu: Mateusz Bączek i Mateusz Sędrowski, który zajął I miejsce i w nagrodę otrzymał tablet. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy.

   Konkurs polegał na przygotowaniu prezentacji multimedialnej na temat: Nowinki technologiczne w produkcji zwierzęcej. Celem konkursu było promowanie polskiego agrobiznesu, rozwijanie zainteresowań innowacjami technologicznymi w agrobiznesie, kształtowanie umiejętności selekcji informacji oraz korzystania z różnorodnych źródeł informacji.

Bogumiła Dawid

  • innowacyjne_technologie (1)

Zakończenie projektu Erasmus+

Zakończenie projektu ,,Staże bez granic” i ,,Praktyczny uczeń”

27 kwietnia 2016 w Zespole Szkół Powiatowych w Łysych odbyło się podsumowanie realizowanego projektu ,,Staże bez granic” i ,,Praktyczny uczeń”. Na spotkanie przybyli organizatorzy i uczestnicy projektu – uczniowie klas technikum, łącznie 87 osób z Zespołów Szkół Powiatowych z Baranowa, Myszyńca, Czerwina i Łysych.

Uroczystość poprowadzili dyrektorzy szkól powiatowych Pan Dariusz Ptak i Pan Janusz Obrębski. Podsumowania dwóch projektów organizowanych w ramach programu ERASMUS+ przedstawiała koordynator projektu Pani Katarzyna Dąbrowska. Po prezentacji głównych wyników dwóch programów realizowanych przez szkoły, pani Dąbrowska wraz z dyrektorami szkół i przedstawicielami jednostek samorządowych rozdali certyfikaty potwierdzające odbycie praktyki za granicą – w Hiszpanii. Uroczystość podsumowania uświetnili swoja obecnością zaproszeni goście z Urzędu Marszałkowskiego, Starostwa Powiatowego w Ostrołęce, Samorządu Gmin w Łysych i Baranowie oraz dyrektorzy Szkół Powiatowych oraz Gminnych.

Marek Piórkowski

 

  • Erasmus (1)

Zakrętki dla Dawida

Zbieranie plastikowych zakrętek po napojach i detergentach to jedna z najpopularniejszych akcji charytatywno-ekologicznych. Sprzedawane są one następnie firmom recyklingowym, które przerabiają je na surowiec wtórny. Producent może przetworzyć wówczas zebrane odpady na nowe zakrętki, opakowania, rury PCV czy obudowy komputerów. Za każdy 1 kilogram zakrętek skup plastiku w ramach akcji płaci średnio od 50 gr do 1 zł.Uzyskane w ten sposób pieniądze zostają z kolei przekazane na leczenie, rehabilitację lub sprzęt specjalistyczny dla potrzebującego dziecka.

Oczywiście jedną zakrętką nie zasponsorujemy wózka inwalidzkiego, ale jeśli zbierzemy kilka ton tych odpadów, możemy pomóc dziecku, które tej pomocy potrzebuje, a także ochronić środowisko naturalne.

 

W tym roku kilka worków zebranych w szkole zakrętek oddaliśmy Dawidowi :)

Oprócz doraźnej pomocy finansowej dla osób w potrzebie realizowane są jeszcze inne cele. To także reklama dla firmy, która zobowiąże się pomóc w zbiórce lub dofinansowaniu akcji. Pozytywnym „skutkiem ubocznym” zbierania zakrętek jest promocja wychowania ekologicznego, a konkretnie – nauka segregacji. W nienachalny sposób akcja przypomina wszystkim, że butelki, owszem, należy wyrzucać, ale bez zakrętek. Nieprzestrzeganie tej zasady to dla firmy recyklingowej koszmar – nie da się takiej butelki zgnieść, a odkręcenie każdej poszczególnej zakrętki nikomu się po prostu nie opłaca. Zgnieciona butelka zajmuje kilkakrotnie mniej miejsca, znika więc problem z magazynowaniem i kosztami transportu. Poza tym zakrętka wykonana jest z innego materiału niż opakowanie, więc w ramach recyklingu odpadów konieczne jest oddzielenie obu frakcji.

 

Akcja zbierania zakrętek

nadal trwa!!!

 

Pomóżmy kolejnemu dziecku…

 

 

Wioletta Czarnowska

Zdjęcia z Hiszpanii cd

  • Hiszpania (01)

Staż w Hiszpanii

 

   Druga już grupa uczniów z Zespołu Szkół Powiatowych w Baranowie uczestniczyła w 4-tygodniowym zagranicznym stażu zawodowym w hiszpańskiej Kordobie. Projekt został zorganizowany w ramach programu „Erasmus+” i zrealizowany dzięki środkom z Unii Europejskiej.

   Program stwarza uczniom możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego we współpracy z krajami partnerskimi Unii Europejskiej. Za wyjazdy na staże zagraniczne uczestnicy nie płacą, wręcz przeciwnie – na czas pobytu w Hiszpanii każdy stażysta otrzymał kieszonkowe. Kursy przygotowawcze, przelot samolotem, zakwaterowanie, wyżywienie, a także wycieczki i wszystkie inne działania realizowane w ramach projektu są dla uczestników całkowicie bezpłatne.

   Do wyjazdu młodzież przygotowywała się solidnie: uczęszczała na kurs języka hiszpańskiego oraz warsztaty kulturoznawcze. Swoje umiejętności zawodowe – równolegle z językowymi – młodzi stażyści doskonalili odbywając staż w hiszpańskich piekarniach, cukierniach, gospodarstwie rolnym, w kuchni przygotowującej żywność dla domów starców i osób biednych oraz w fabryce produkującej majonez i sosy.

   Nie było łatwo, ale trzeba sobie radzić. Nawet z tęsknotą za rodziną i bliskimi. Praktyki były realizowane w kilkuosobowych zespołach, chociaż część zadań przeznaczono też do wykonania dla jednej osoby. Sprzyjało to usamodzielnieniu się i nauce, zdobywaniu doświadczeń zawodowych w środowisku międzynarodowym, pogłębieniu i wykorzystaniu w praktyce wiedzy zdobytej w szkole.

   Poza pracą i nauką młodzież korzystała z wielu atrakcji o charakterze turystyczno-rekreacyjnym. W ramach projektu zorganizowany został ciekawy program kulturowy. Dzięki wycieczkom stażyści zwiedzali interesujące miejsca, poznawali lokalne zwyczaje, kulturę i codzienne życie Hiszpanów. Kordoba, w której mieszkali uczniowie, to niezwykle barwny i interesujący historycznie zakątek Hiszpanii. Jest miastem z ciekawą, różnorodną kulturą i licznymi zabytkami (np. Alcazar, Mezquita). Z kolei szczególny urok Grenady – oprócz historycznych zabytków (np. Alhambra) – polega na tym, że w ciągu kilku godzin można jeździć na nartach w górach Sierra Nevada, a potem kąpać się w Morzu Śródziemnym na Costa del Sol, oddalonym o ok. 70 km. Ciekawym doświadczeniem był również piękny pokaz tresury koni oraz flamenco – tańca wywodzącego się z tradycji andaluzyjskich Cyganów. Duże wrażenie wywarła na uczniach także przyroda, która o tej porze roku – koniec stycznia i początek lutego – zaprezentowała się feerią barw (uginające się od owoców drzewa pomarańczowe, kwitnące krzewy i kwiaty), co stanowiło dysonans z polskim, zimowym krajobrazem.

                                                                                    Wioletta Czarnowska, Bogumiła Dawid

  • 01. Spacer po Kordobie

Dodatkowe

szkola-01.jpg

Kierunki kształcenia

Technikum:
technik technologii żywności
technik agrobiznesu

Szkoła Branżowa pierwszego stopnia

Szkoły zaoczne:

Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych
Kursy kwalifikacyjne - ROL.04, ROL.05, SPC.03, EKA.05, INF.02

 

więcej informacji